Przejdź do głównej zawartości

Katarzyna Romańska "About Tears and RGB" wiosna-lato 2016


     Jak powszechnie wiadomo, artyści swoje dzieła życia tworzą pod działaniem negatywnych emocji, zwłaszcza smutku, czy melancholii, może nie tyle co negatywnych, a nie napawających radością. Spójrzmy chociażby na Szekspira, którego twórczość znają wszyscy, a wokół czego są tworzone jego dramaty? Wokół morderstw, samobójstw, nieudanej miłości, czy szalonej pogoni za władzą. Smutnym, choć nieodłącznym elementem naszego życia zainspirowała się Katarzyna Romańska, bo łzami i modelem przestrzennym barw, nazywanym RGB. Dosyć eklektyczne połączenie inspiracji: emocjonalnej sfery człowieka z elementem grafiki komputerowej, jednak jak widzimy w pełni wypalił ten pomysł.
     Melancholijną, smutną i zahaczającą nawet o niepokojącą sesję zdjęciową, prezentującą nową kolekcję Katarzyny, wykonał Michał Polak, przed jego obiektywem stanęły trzy modelki Vika, Julie i Justine, liczba dziewczyn również może być odniesieniem do trzech kolorów podstawowych RGB, ale na pewno nawiązaniem jest ubranie ich we własnie te kolory na jednym ujęciu. Modelki świetnie odnalazły się w tej smutnej, mrocznej, przepełnionej tajemniczymi światłami stylistyce. Możemy tu dopatrywać się wielu historii, co jak wiecie jest moim konikiem i jestem ogromnym fanem kolekcji gdzie można się dopatrzeć takiej historii. Co prawda przeszkadzają mi trochę mało zróżnicowane pozy modelek, w każdym z kadrów stoją na czarnym tle, "przyprószone" czerwienią światła.
     Skoro inspiracją do stworzenia tej kolekcji było RGB to możemy się domyśleć że gama kolorystyczna zostanie stworzona w oparciu o właśnie te podstawowe kolory, czyli: czerwień, błękit, oraz zieleń, oczywiście w kolekcji nie zabrakło bieli, czy brązu, chociaż padające światło trochę zakłóca nam odbieranie kolorów, ale jak powtarzam bardzo często: edytorial jest do pokazania wizji projektanta, a nie stricte kolekcji, od tego mamy lookbook. Jak ostatnio pisałem o kolekcji Katarzyny, to pisałem o formach przestrzennych stworzonych przez nią tutaj zaś skupie się na obłych kształtach ubrań i wycinanych w nich kształtów łez, oczywiście nie skończyło się na wycinaniu, bo projektantka wycięte fragmenty, poprzyszywała w innych miejscach. Im dłużej się rozwodzę nad twórczością Katarzyny, tym bardziej rośnie ona w moich oczach i myślę że to jest prawdziwa nadzieja na polską awangardową modę, ale to nie jest podsumowaniem, więc jak to jest w moim zwyczaju wypunktuję kilka moich ulubionych propozycji: jako pierwszy, muszę wyróżnić krótki, welurowy topik w stylu lat dziewięćdziesiątych na cieniutkich ramiączkach, gdybym był dziewczyną to w takim bym chodził( chodziła) cały czas, mamy również sukienkę z okrągłym dekoltem, który został wywrócony do góry nogami, ale to nie koniec bo w miejscu w którym normalni jest dekolt została wycięta łezka, spod której widać top, kilka podobnych łezek znalazło się również w okolicy kolan modelki, ciekawa również jest kremowa sukienka z dekoltem w szpic i wyciętymi łezkami, lecz nie są one do końca wycięte, lecz trzymają się w swoim miejscu, a jedynie zostawiają kawałki miejsca przez które widać ciało, mamy też coś klasycznego dla Katarzyny, czyli zupełnie nie klasyczne kroje, podziwiam ją  i nawet nie wiem jak opisać te genialne formy, więc jedynie was zapraszam do obejrzenia edytorialu i śledzenia poczynań Katarzyny, czyli nadziei naszej rodzimej mody.
   
Facebook Katarzyny
________________________________

KATARZYNA ROMANSKA Women's Spring/ Summer 2016 Campaign

Art Director: Michal Polak
Photography: Michal Polak
Models: 
Vika / DK Models 
Julie/ Yako Models 
Justine/ Vox Models 
Make up and hair: Filomena Frydel make up artist 
Retouch: Janek Kwiatkowski










Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sandra Kpodonou '18

     Dzisiaj przychodzę do was z kolekcją jednej z najbardziej cenionych przeze mnie polskiej projektantki, oczywiście chodzi mi o Sandrę Kpodonou, o której wszystkich kolekcjach możecie przeczytać na moim blogu, co prawda pierwszy post o kolekcji tej marki jest dość wątłej jakości,ale był pisany prawie dwa lata temu i dopiero zaczynałem pisanie o modzie.      Ale przejdźmy do kolekcji przeznaczonej na rok 2018 zatytułowanej "porno", podobną inspiracją ostatnio posłużyło się HBA, gdzie na koszulkach widniało logo jednej z najpopularniejszych stron z pornografią i cała stylizacja modeli kojarzyła się z takimi klimatami, jednak Sandra Kpodonou nie podchodzi tak dosłownie do tytułu swojej kolekcji, jak powiedziała w wywiadzie dla i-D " Dla mnie jest ono (porno) alternatywne do słowa "życie", które czasem może być rozkoszą, a czasem porażką. W moim zamyśle, pod tym hasłem może kryć się wszystko". A więc jak powiedziała projektantka tak zrobiła i w kolekcji...

Wywiad - Łukasz Zarzyczny- Właściciel SVOI

Łukasz Zarzyczny- Właściciel butiku SVOI w domu handlowym Mysia 3, w którym gromadzi ciekawych polskich projektantów i promuje ich twórczość. Ostatnio zostałeś samodzielnym właścicielem butiku w Mysiej, co skłoniło Cię do tak postępowego kroku? Zostałem samodzielnym właścicielem nowego projektu na Mysiej 3 o nazwie SVOI. Wcześniej  prowadziłem Młodą Polskę, ale razem z partnerami biznesowymi stwierdziliśmy, że lepiej będzie,  jeżeli to ja wprowadzę autorskie zmiany i nowe pomysły. Lubię mieć swobodę decyzji i  podejmować je samodzielnie – po konsultacji z moim zespołem. Już od samego początku miałem  gdzieś w głowie taką myśl, że prędzej czy później tak to się skończy, a w sumie zacznie.   Czy możemy się spodziewać jakichś diametralnych zmian, jeśli tak to jakich? Dla mnie to duże zmiany. Przez rok pracy w Młodej Polsce nawiązałem współpracę ze  wspaniałymi ludźmi i stworzyłem dużo autorskich projektów, dlatego dalej będę kontynuował  swoją...

Misbhv wiosna-lato 2016

   Jak wiecie, jest kilka polskich marek, czy projektantów którzy osiągnęli sukces i popularność na skalę światową, a nie tylko w Polsce. Kogo możemy zakwalifikować do tej grupy? Na pewno fenomenalną Gosie Baczyńską, jakiś czas temu Aloha From Deer, czy UEG, ale największy sukces bezapelacyjnie osiągnęła Natalia Maczek, ze swoim "dzieckiem" MISBHV, ubrania jej marki zobaczymy zarówno w Tokio, Warszawie, Londynie, czy Hong Kongu, jednak nie można pominąć tego że widujemy je nierzadko w street styles ze światowych Fashion Weeków i są wyróżniane przez takie magazyny jak  Vogue francuski , nie zapominajmy też o tym że ubrania z metką MISHBV widujemy na gwiazdach takich jak: cudowna  Kylie Jenner ,  A$AP Rocky , czy  Jourdan Dunn  która lubi ubrać się w ubrania polskiej marki na imprezę nad basenem, no i oczywiście w ubraniach MISBEHAVE lubi pokazywać się alternatywna IT-GIRL która wystąpiła między innymi w teledysku Rihanny  Sita Abellan . Więc jak...