Przejdź do głównej zawartości

Van Hoyden - Modern Grunge


  Wreszcie wracam do naszej rodzimej mody i to z jaką kolekcją, nie odbiega ona w żaden sposób od marek prezentujących swoje dzieła na światowych Fashion Week'ach, a dodam że jest to pierwsza kolekcja prezentowana przez markę Van Hoyden, więc możemy wywnioskować że projektant marki ma, albo duży staż w przemyśle modowym, albo jest mega talentem. W opisie marki możemy przeczytać: " Nasze projekty zacierają granicę pomiędzy tym co vintage, a nowo projektowane. " możemy to zobaczyć w tej kolekcji zaczynając od ubrań, przez stylizację i oczywiście po sesję autorstwa Aleksandry Zaborowskiej, która klimatem nawiązuje do PRL'u, do tego ciekawy efekt daje kontrast między zniszczonym studiem, a różowym tłem fotograficznym, nawet kwiat został zasadzony w retro doniczce, rodem wyjętej z PRL'u jedynie skóra zebry odrywa nas od tego klimatu i przenosi w trochę inną rzeczywistość. Rolę młodej, zakochanej pary, która jest w bardzo melancholijnym nastroju odegrali Kinga Jakubek i Jan Stanisław Konarski, oboje z długimi włosami, oboje ze smutnym nieobecnym spojrzeniem i oboje z twarzą na której widać zmęczenie, co możemy też przypisać do tęsknoty za vintage'em, musimy więc przyznać że oprócz modelami, mogliby równie dobrze zostać aktorami i czuję że sprawdziliby się w stu procentach. Za stylizację sesji odpowiadała Aga Strawa, która postarała się aby przenieść odbiorców sesji w czasie i nie można odmówić jej tego. Więc mogę powiedzieć jedynie że do pracy nad kampanią dla Van Hoyden'a pracowali sami profesjonaliści.
  Jednak zanim skończę muszę jeszcze napisać coś o olśniewającej kolekcji, a nie tylko pozostać na samej sesji. Jak już pisałem projektant marki inspiruje się modą vintage i to widać, w tej kolekcji wykorzystał klasyczne kroje ubrań żeby je unowocześnić dodatkami, w taki właśnie sposób powstały między innymi: płaszcze o kroju wojskowym i takim pochodzeniu na których zostały nadrukowane zdjęcia i napisy na plecach, czy z przodu na dole płaszcza w klasycznym kolorze khaki, klasyczne ramoneski wzbogacone o metalowe blaszki na klapach, jednak najbardziej przykuwa wzrok dwukolorowa ramoneska, gdzie jedna strona jest czarna a druga została zamalowana białą farbą która może się złuszczać podczas użytkowania co doda jej tylko ekstrawagancji, projektant wykorzystał również w kolekcji klasyczne czarne golfy na które doszył metalowe, srebrne blaszki z nazwą marki, mamy też białe koszulki o szerokim dekolcie z logiem marki, różowe golfy, klasyczne białe bluzki, szerokie jeansy, czy musztardowe, szerokie spodnie z garniturowego materiału.
  Na koniec mogę powiedzieć jedynie że powstała polska marka która naprawdę potrafi połączyć vintage z modą nowoczesną, a nawet czasami futurystyczną no i wojskowy płaszcz z naszywkami na plecach, golf i koszulka od Van Hoyden'a będą śnić mi się po nocach.

Strona 








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sandra Kpodonou '18

     Dzisiaj przychodzę do was z kolekcją jednej z najbardziej cenionych przeze mnie polskiej projektantki, oczywiście chodzi mi o Sandrę Kpodonou, o której wszystkich kolekcjach możecie przeczytać na moim blogu, co prawda pierwszy post o kolekcji tej marki jest dość wątłej jakości,ale był pisany prawie dwa lata temu i dopiero zaczynałem pisanie o modzie.      Ale przejdźmy do kolekcji przeznaczonej na rok 2018 zatytułowanej "porno", podobną inspiracją ostatnio posłużyło się HBA, gdzie na koszulkach widniało logo jednej z najpopularniejszych stron z pornografią i cała stylizacja modeli kojarzyła się z takimi klimatami, jednak Sandra Kpodonou nie podchodzi tak dosłownie do tytułu swojej kolekcji, jak powiedziała w wywiadzie dla i-D " Dla mnie jest ono (porno) alternatywne do słowa "życie", które czasem może być rozkoszą, a czasem porażką. W moim zamyśle, pod tym hasłem może kryć się wszystko". A więc jak powiedziała projektantka tak zrobiła i w kolekcji...

Wywiad - Łukasz Zarzyczny- Właściciel SVOI

Łukasz Zarzyczny- Właściciel butiku SVOI w domu handlowym Mysia 3, w którym gromadzi ciekawych polskich projektantów i promuje ich twórczość. Ostatnio zostałeś samodzielnym właścicielem butiku w Mysiej, co skłoniło Cię do tak postępowego kroku? Zostałem samodzielnym właścicielem nowego projektu na Mysiej 3 o nazwie SVOI. Wcześniej  prowadziłem Młodą Polskę, ale razem z partnerami biznesowymi stwierdziliśmy, że lepiej będzie,  jeżeli to ja wprowadzę autorskie zmiany i nowe pomysły. Lubię mieć swobodę decyzji i  podejmować je samodzielnie – po konsultacji z moim zespołem. Już od samego początku miałem  gdzieś w głowie taką myśl, że prędzej czy później tak to się skończy, a w sumie zacznie.   Czy możemy się spodziewać jakichś diametralnych zmian, jeśli tak to jakich? Dla mnie to duże zmiany. Przez rok pracy w Młodej Polsce nawiązałem współpracę ze  wspaniałymi ludźmi i stworzyłem dużo autorskich projektów, dlatego dalej będę kontynuował  swoją...

Misbhv wiosna-lato 2016

   Jak wiecie, jest kilka polskich marek, czy projektantów którzy osiągnęli sukces i popularność na skalę światową, a nie tylko w Polsce. Kogo możemy zakwalifikować do tej grupy? Na pewno fenomenalną Gosie Baczyńską, jakiś czas temu Aloha From Deer, czy UEG, ale największy sukces bezapelacyjnie osiągnęła Natalia Maczek, ze swoim "dzieckiem" MISBHV, ubrania jej marki zobaczymy zarówno w Tokio, Warszawie, Londynie, czy Hong Kongu, jednak nie można pominąć tego że widujemy je nierzadko w street styles ze światowych Fashion Weeków i są wyróżniane przez takie magazyny jak  Vogue francuski , nie zapominajmy też o tym że ubrania z metką MISHBV widujemy na gwiazdach takich jak: cudowna  Kylie Jenner ,  A$AP Rocky , czy  Jourdan Dunn  która lubi ubrać się w ubrania polskiej marki na imprezę nad basenem, no i oczywiście w ubraniach MISBEHAVE lubi pokazywać się alternatywna IT-GIRL która wystąpiła między innymi w teledysku Rihanny  Sita Abellan . Więc jak...